Viaplay vahvasti mukana HJK:n matkassa Konferenssiliigassa

1 lokakuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 18 lokakuuta 2024

Viaplay seuraa tarkasti HJK:n Konferenssiliigataivalta. Pelien yhteydessä nähdään Mervi Kallion luotsaamat studiolähetykset, ja kaikista HJK:n kotiotteluista on luvassa Viaplayn tarjoama kansainvälisen huippuluokan tuotanto. Ihan kaikki UEFA Eurooppa-liigan ja Konferenssiliigan ottelut ovat katsottavissa Viaplayssa.

HJK karsi itsensä jo kolmatta vuotta putkeen mukaan Konferenssiliigaan. Tänä vuonna UEFA:n sarjassa on mukana erityistä mielenkiintoa, sillä perinteinen lohkovaihe on korvattu liigavaiheella, jossa kaikki joukkueet on sijoitettu samaan sarjataulukkoon. Mukana olevista 36:sta joukkueesta ennätykselliset 24 jatkavat jatkopeleihin. HJK pelaa liigavaiheessa kuusi ottelua kuutta eri vastustajaa vastaan. Klubin vastustajiksi arvottiin Lugano (Sveitsi), Dynamo Minsk (Valko-Venäjä), Olimpija Ljublana (Slovenia), Panathinaikos (Kreikka), Molde (Norja) ja Real Betis (Espanja). Kotiotteluissa Töölössä helsinkiläiset isännöivät Dinamo Minskiä 24.10., Olimpija Ljublanaa 7.11. ja Moldea 12.12.

Viaplay seuraa HJK:ta tarkoin silmin, ja näytämme jokaisen Klubin ottelun suomeksi selostettuna studion kanssa Viaplayssa ja V sport -kanavilla. Studiota johtaa jokaisessa kuudessa ottelussa Mervi Kallio ja asiantuntijoina nähdään Markus Halsti, Mika Kottila ja Jonatan Johansson. HJK:n kotiotteluissa lähetykset tehdään kahden studion turvin: Vallilan studiota isännöi Ville Klinga, Mervi Kallion operoidessa kentän laidalla.

”Olen mielettömän innoissani uudesta pestistä, ja on mahtavaa päästä mukaan Viaplayn arvostettuun jalkapallotiimiin seuraamaan HJK:n edesottamuksia eurokentillä yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Minulta löytyy jonkin verran omaakin jalkapallotaustaa, ja odotankin suurella innolla kovatasoisia otteluita. Uskon myös, että UEFA:n uusi kilpailuformaatti tuo entistäkin enemmän mielenkiintoa otteluihin”, kommentoi jalkapallostudioissa debyyttinsä tekevä Mervi Kallio.

HJK:n otteluiden studioissa seurataan tiiviisti myös muita tapahtumia, maaleja ja mielenkiintoisia hetkiä Eurooppa-liigasta ja Konferenssiliigasta. Konferenssiliigassa nähdään HJK:n ja sen vastustajien lisäksi eurooppalaisen jalkapalloilun huippuseuroja kuten Chelsea (Englanti) ja Fiorentina (Italia). Eurooppa-liigassa mielenkiinto kohdistuu esimerkiksi ennakkosuosikkeina kilpailuun lähteviin Valioliigan jättiläisiin Manchester Unitediin ja Tottenhamiin.

”Viaplay tekee otteluista kansainvälisen tason ottelulähetyksen 10 kameralla. Käytössä on esimerkiksi ns. superslomo-kamera parempien hidastuskuvien saamiseksi. Kotipeleissä käytämme kahta studiota, joista toinen sijaitsee kentän tasossa stadionilla ja toinen sisätiloissa. Mikko Innanen selostaa ottelut paikan päältä parhaan tiedon välittämiseksi”, kommentoi Viaplayn jalkapallotuottaja Antti Salo

HJK:n ottelut Konferenssiliigassa:

Kaikki ottelut studiolla Mikko Innasen selostamana V sport 2 Suomi -kanavalla & Viaplayssa.

To 3.10. klo 21.30 Lugano – HJK
To 24.10. klo 21.30 HJK – Dynamo Minsk