Valioliiga-legendat lyöttäytyvät yhteen Viaplayn uudessa kansainvälisessä studiossa

4 syyskuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 16 syyskuuta 2024

• Peter Schmeichel, Freddie Ljungberg ja Jaap Stam tuovat rautaisen asiantuntemuksensa 10 erikoislähetykseen kaudella 2024/2025
  • Viaplay Premier Sundayn juontaa brittiläinen Jules Breach ja se on katsottavissa Viaplayssa kuudessa maassa
  • Viaplay Premier Sunday -studioiden myötä Viaplayn Valioliigastudioiden määrä kasvaa entisestään Suomessa
  • Uuden studioformaatin ensimmäinen ottelu on Manchester City vs. Arsenal 22. syyskuuta

Peter Schmeichel, Freddie Ljungberg ja Jaap Stam, kolme Valioliigan kaikkien aikojen suurimpiin nimiin kuuluvaa pelaajaa yhdistävät voimansa uuteen eksklusiiviseen Viaplay Premier Sunday -livestudioformaattiin. Livestudio on katsottavissa Suomen lisäksi viidessä muussa Viaplay-maassa. Suositun brittiläisen urheilujuontajan Jules Breachin isännöimä supertähtikokoonpano on kentän laidalla kymmenessä ottelussa Valioliiga-kaudella 2024/2025. Valioliiga-faneille on tarjolla ainutlaatuisia näkökulmia maailman suosituimman jalkapalloliigan uusimpiin tapahtumiin sekä näkemyksiä ja reaktioita suoraan huippupelaajilta ja managereilta.

Ensimmäinen Viaplay Premier Sunday saa ensi-iltansa 22. syyskuuta, kun hallitseva mestari Manchester City kohtaa lähimmän haastajansa Arsenalin. Kauden aikana Viaplay Premier Sunday vierailee maan suurimmilla stadioneilla, kuten Anfieldillä, Old Traffordilla, Etihadilla ja Emiratesilla.

Uusi englanninkielinen studioformaatti on katsottavissa Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Hollannissa ja Puolassa. Kaikissa otteluissa on suomenkielinen selostus. Viaplay Premier Sunday -täydentää Viaplayn kotimaisia Valioliigastudiolähetyksiä, jotka jatkuvat tuttuun tapaan. Suomen studiossa asiantuntemuksesta ja viiltävistä analyyseista huolta pitävät Pasi Rautiainen, Mika Kottila ja Jonatan Johansson.

“Uusi paikan päältä toteutettava studioformaatti vahvistaa merkittävästi Viaplayn valioliigatuotetta Suomessa. On hienoa saada kolme Valioliigan legendaa mukaan asiantuntijatiimiimme. Katsojillemme Viaplay Premier Sunday tarkoittaa enemmän laadukkaita studiolähetyksiä maailman parhaasta jalkapallosarjasta kuin koskaan aiemmin. Pystymme tarjoamaan useana viikonloppuna studiolähetyksen sekä lauantaina että sunnuntaina. Luvassa on myös entistä enemmän tunnelmia kentän tasolta sekä tähtipelaajien ja valmentajien haastatteluja”, lupaa Viaplay Groupin Suomen urheilupäällikkö Jussi Ranta.

Jules Breach: “ Ei ole mitään parempaa kuin olla kentän laidalla, aivan toiminnan keskellä. Tavoitteenamme on tarjota ainutlaatuisia oivalluksia ja henkilökohtaisia kokemuksia pelistä maustettuna ripauksella huumoria."

Stam, Ljungberg ja Schmeichel voittivat yhteensä 10 Valioliigan mestaruutta upean uransa aikana.

Jaap Stam: "Valioliiga on ylivoimaisesti maailman jännittävin jalkapalloliiga. Joka vuosi draamasta tulee yhä mukaansatempaavampaa ja Viaplay Premier Sunday on paras paikka faneille seurata sitä."

Peter Schmeichel: "Asiantuntijoiden ja teknologian yhdistäminen yhteen studioon useita maita varten on innovatiivinen askel. Viaplayn live-urheilukokemus on jo omaa luokkaansa, ja odotan innolla työskentelyä Julesin, Jaapin ja Freddien kanssa viedäkseni tämän uudelle tasolle."

Freddie Ljungberg: “On mahtavaa olla kerrankin samassa joukkueessa Peterin ja Jaapin kanssa. Tästä tulee hauskaa! Uskon, että tulevasta Valioliigakaudesta tulee erittäin tiukka. Jokainen peli voi kääntyä miten päin vain, ja pelin taso on uskomaton. Entinen seurani Arsenal voi viedä mestaruuden, mutta liigan kilpailukyky ja nopeus tarkoittavat, että lopputulosta ei voi koskaan tietää. Odota odottamatonta!”

Viaplayn urheiluoikeuksiin kuuluu Valioliigan lisäksi myös valtava määrä muuta huippu-urheilua kuten Formula 1, NHL, Bundesliiga, Englannin liigacup ja Championship, UEFA Eurooppa-liiga, UEFA Konferenssiliiga, jääkiekon MM-kisat, UFC, hiihtolajien maailmancupit ja MM-kisat, MotoGP sekä dartsia, golfia, padelia ja paljon muuta.

Lisätietoja:

Erika Miramo, Head of Marketing & PR, Viaplay Group Finland