UEFA Eurooppa-liiga ja Konferenssiliiga jatkavat yksinoikeudella Viaplaylla

29 toukokuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 27 heinäkuuta 2024

Viaplaylla on jälleen hyviä uutisia huippu-urheilun ystäville. Uusi, syksystä alkava sopimus takaa sen, että UEFA Eurooppa-liigan sekä Konferenssiliigan pelit näkyvät Suomessa jatkossakin yksinoikeudella Viaplaylla ja V sport -kanavilla. Sopimus on voimassa vuoteen 2027 asti.

UEFA Eurooppa-liiga ja UEFA Konferenssiliiga tarjoavat laadukasta ja jännittävää eurooppalaista seurajalkapalloa, jossa on laaja valikoima joukkueita, myös Pohjoismaista. Viimeisten 10 kauden aikana seitsemän eri joukkuetta on voittanut Eurooppa-liigan mestaruuden ja Konferenssiliiga on saanut uuden voittajan joka vuosi. Ensi kausi tuo molempiin liigoihin uudistuksia, joiden myötä live-otteluiden määrä kasvaa yhteensä 342 otteluun, kun niitä tällä hetkellä on 282.

”Jatkamme parhaan premium urheiluportfolion turvaamista niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa. Tähän kuuluu olennaisena osana laaja valikoima parhaita jalkapallo-, jääkiekko-, moottoriurheilu- ja hiihto-oikeuksia sekä monia muita urheilulajeja, jotka täydentävät valikoimaamme. Tämä yhdistettynä laadukkaisiin tuotantoihin ja parhaisiin tekijöihin takaa asiakkaillemme jatkossakin ensiluokkaista viihdettä ja ainutlaatuisia kokemuksia", sanoo Viaplay Group Finlandin väliaikainen toimitusjohtaja Mikael Svensson.

Samalla Viaplay Group varmistaa yksinoikeuden UEFA Mestarien liigaan Ruotsissa ja Tanskassa, yksinoikeudet UEFA Eurooppa-liigaan ja UEFA Konferenssiliigaan Norjassa  sekä jaetut oikeudet UEFA Mestarien liigaan, UEFA Eurooppa-liigaan ja UEFA Konferenssiliigaan Islannissa kauteen 2026/2027 asti.

"Jalkapallofanit ympäri Pohjoismaita tietävät, että eurooppalaiset jalkapalloillat Viaplayssa ovat jotain erityistä. Kuten aina, tarjoamme maailmanluokan studioita ja terävimpiä asiantuntijoita, selostuksia paikallisella kielellä, eksklusiivisia dokumentteja kulissien takaa sekä paljon muuta. Ja UEFA:n uuden seurajoukkuekilpailuformaatin myötä meillä on tulevina vuosina entistä enemmän laadukasta jalkapalloa tarjottavana katsojillemme”, sanoo Peter Nørrelund, Viaplay Group EVP and Chief Sports & Business Development Officer.

Viaplayn monipuoliseen urheilutarjontaan kuuluu lisäksi myös valtava määrä muuta huippu-urheilua kuten Valioliiga, Bundesliiga, FA Cup, Englannin liigacup ja Championship, Formula 1, NHL, jääkiekon MM-kisat, CHL, UFC, hiihtolajien maailmancupit ja MM-kisat, MotoGP sekä dartsia, golfia, padelia ja paljon muuta.