Camilla Läckbergin suosittu saippuaooppera Rantahotelli jatkuu pian Viaplayssa

29 toukokuuta 2024 - Viimeksi päivitetty 27 heinäkuuta 2024

Dekkarikuningatar Camilla Läckbergin modernia saippuaoopperaa Rantahotellia on päästy seuraamaan jo kahden kauden verran Viaplayssa. Sarjan uusi kausi alkaa Viaplayssa sunnuntaina 9. kesäkuuta. Kolmannella kaudella nähdään jälleen jännittäviä käänteitä ja mukaan nousee liuta uusia hahmoja vanhojen suosikkien rinnalle.

Ruotsalainen Camilla Läckberg on luonut oman genrensä, jonka hän on nimennyt moderniksi saippuaoopperaksi. Genreen lukeutuvat Onnenlahti ja Rantahotelli  flirttailevat tyyliltään 90-lukulaisten saippuasarjojen kanssa, ja katsojat ovat osoittaneet Läckbergin tapaan kaivanneensa kyseistä tyylilajia. Rantahotelli onkin ollut yksi Viaplayn suosituimpia alkuperäissarjoja myös Suomessa.

Rantahotellin tapahtumat sijoittuvat Saltsjövikin rantakaupunkiin ja kuvaavat pitkään jatkunutta kilpailua Gyllenmarkin ja Gripin yrittäjäsukujen välillä. Sarjan kolmas kausi alkaa Viaplayssa sunnuntaina 9. kesäkuuta.

“Katsojat pääsevät jälleen sukeltamaan Rantahotellin kiemuroihin. Olen kaivannut sarjan hahmoja ja huomannut katsojien tunteneen samoin. Siksi on mahtavaa, että odotus on pian ohi ja kolmas kausi alkaa kesäkuussa Viaplayssa. Tämä kausi tarjoaa uusia kasvoja ja tuttuun tapaan kukaan ei ole turvassa kun monia pimeitä salaisuuksia nousee pintaan”, kertoo Camilla Läckberg.

Kolmas kausi kuvattiin aiempien kausien tapaan Varbergin kunnassa Etelä-Ruotsissa. Mukana nähdään tuttuja kasvoja kuten suomalaiskatsojille jo Saaristolaislääkäristä tuttu Samuel Fröler, Jenny Ulving McCabe, Sofia Karemyr ja Filip Wolfe Sjunnesson. Uusi kausi tuo mukanaan myös monta uutta nimeä, kuten Yussra El Abdouni (Kalifaatti, Rahalla saa), Bengt Bauler (Varustamo) sekä ruotsalaislaulaja Erik Segerstedt, joka tekee näyttelijädebyyttinsä sarjassa.

“Saippusarja modernilla otteella, lukuisilla hahmolla ja synkillä salaisuuksilla dekkarikuningatar Camilla Läckbergin tapaan on takuuvarma menestysresepti. Olemme luoneet Rantahotellista hittisarjan ja iloitsen suuresti, että katsojamme saavat uuden kauden seurattavakseen kesäksi”, kertoo Joakim Franke, Viaplay Group Ruotsin sisältöjohtaja.

Rantahotellin kolmas kausi koostuu kahdeksasta jaksosta, jotka ilmestyvät viikoittain Viaplayhin su 9. kesäkuuta alkaen. Sarjan tuottaja on Jenny Grewdahl ja vastaava tuottaja Kristoffer Graci Creative Society Productionista. Sarjan käsikirjoituksesta vastaa Johan Ingler.